Anslutningsfel passersystem
Ett anslutningsfel kan bero på en mängd olika faktorer som orsakar att KiiAccess inte kan ansluta till passersystemet.
I det flesta fall är anslutningsfel tillfälliga och snabbt övergående. Om du vet att problemet är tillfälligt behöver du inte göra något.
Vanliga orsaker...
Om passersystemet är av typen VAKA är anslutning blockerad så länge VAKA:s Java-klient är igång. Säkerställ att klienten alltid avslutas när du är klar.
Din internetleverantör till anläggningen har en tillfällig driftstörning som innebär att internetanslutningen inte fungerar.
Om anläggningen är anslutet till internet via med mobilt bredband kan hög belastning och låg signalstyrka påverka anslutningsmöjligheterna.
Passersystemets programvara (server) är inte igång.
Det är strömavbrott på anläggningen.
Andra orsaker...
Internetanslutningen fungerar inte på grund av anläggningens router eller annan relaterad utrustning är ur funktion eller inte fungerar korrekt.
Ett tekniskt fel i passersystemet eller passersystemets programvara (server) har uppstått.
KiiAccess inloggning/behörighet till passersystemet har tagits bort.
Ibland händer det...
Att förutsättningar kopplade till anläggningens internetabonnemang ändrats, vilket påverkar KiiAccess anslutningsmöjligheter:
Byte av abonnemangsform hos din internetleverantör som inte inkluderar publik eller fast ip-adress.
Byte av internetleverantör.
Internetroutern har ersatts med en ny eller befintlig routerkonfiguration har ändrats.
I dessa fall behöver en ny driftsättning göras för att sätta upp en fungerande anslutning.
Last updated