Anslutningsfel passersystem

Ett anslutningsfel kan bero på en mängd olika faktorer som orsakar att KiiAccess inte kan ansluta till passersystemet.

I det flesta fall är anslutningsfel tillfälliga och snabbt övergående. Om du vet att problemet är tillfälligt behöver du inte göra något.

Vanliga orsaker...

  • Om passersystemet är av typen VAKA är anslutning blockerad så länge VAKA:s Java-klient är igång. Säkerställ att klienten alltid avslutas när du är klar.

  • Din internetleverantör till anläggningen har en tillfällig driftstörning som innebär att internetanslutningen inte fungerar.

  • Om anläggningen är anslutet till internet via med mobilt bredband kan hög belastning och låg signalstyrka påverka anslutningsmöjligheterna.

  • Passersystemets programvara (server) är inte igång.

  • Det är strömavbrott på anläggningen.

Andra orsaker...

  • Internetanslutningen fungerar inte på grund av anläggningens router eller annan relaterad utrustning är ur funktion eller inte fungerar korrekt.

  • Ett tekniskt fel i passersystemet eller passersystemets programvara (server) har uppstått.

  • KiiAccess inloggning/behörighet till passersystemet har tagits bort.

Ibland händer det...

Att förutsättningar kopplade till anläggningens internetabonnemang ändrats, vilket påverkar KiiAccess anslutningsmöjligheter:

  • Byte av abonnemangsform hos din internetleverantör som inte inkluderar publik eller fast ip-adress.

  • Byte av internetleverantör.

  • Internetroutern har ersatts med en ny eller befintlig routerkonfiguration har ändrats.

I dessa fall behöver en ny driftsättning göras för att sätta upp en fungerande anslutning.

Last updated